facebook Newsletter Kontakt
<>   HRÁME   24/05   Smrť sa volá Engelchen   10.00   VSTUPENKY

PREMIÉRY 2017/2018

26. divadelná sezóna

 

IVAN VYRYPAJEV

NEZNESITEĽNE DLHÉ OBJATIA

RÉŽIA: EDUARD KUDLÁČ

Ivan Vyrypajev opäť prichádza k žilinskému divákovi. Tento krát s veľmi krehkou a provokatívne spirituálnou hrou Neznesiteľne dlhé objatia. Monika, Charlie, Emmy a Kryštof hľadajú niekde medzi New Yorkom a Berlínom skutočný ľudský kontakt a šťastie. Američan Charlie a Poľka Monika sú mladomanželia. Monika je tehotná, neoznámi to Charliemu a rozhodne sa ísť na potrat. Odvtedy sa ich vzťah komplikuje, manželia prežijú kritickú konfrontáciu a rozhodnú sa svoj vzťah ukončiť. Medzitým však do New Yorku prichádza Čech Kryštof. Ide do najlepšej vegánskej reštaurácie a tam náhodne stretáva svojskú Emmy. Tú Emmy, ktorá len pred pár hodinami objímala Charlieho. Medzi Kryštofom a Emmy vzniká silné puto. Cesty štyroch postáv sa nie náhodou prepletajú. Spolu hľadajú cestu do raja. Miesto, kde budú schopní pochopiť vesmír, prejsť odpustením a objať samých seba.

Premiéra: 2.10.2017 v Štúdiu Mestského divadla Žilina

 

LADISLAV MŇAČKO

SMRŤ SA VOLÁ ENGELCHEN

RÉŽIA: TOMÁŠ PROCHÁZKA

Súčasná divadelná adaptácía jedného z najsilnejších románov Ladislava Mňačka. Mňačkova kniha varuje, je nadčasová. Fašizmus, hoci porazený, znovu dvíha hlavu.  

Premiéra: 13.1.2018

 

MOHAMED ROUABHI

TRIKY, FET A MAKAČI

RÉŽIA: EDUARD KUDLÁČ

Gangsterská komédia o peniazoch, diere v stene a svojráznych chlapíkoch s nevyberaným slovníkom a dosť nevyrovnaným čchi. Partia zlodejov sa rozhodne dokončiť jednu starú fušku. Pre drsných mužov so skúsenosťami  by to nemal byť problém. Odpratať mŕtvolu, zohnať zbíjačku, vybaviť pár telefonátov a zbaliť Pamelu však nebude také ľahké.  

Premiéra: 10.3.2018

 

TIMUR VERMES

A JE TU ZAS              

RÉŽIA: FILIP NUCKOLLS

Mestské divadlo Žilina uvedie novú dramatizáciu nemeckého bestselleru Timura Vermesa A je tu zas. Takmer sedemdesiat rokov po svojom páde sa Adolf Hitler za záhadných okolností prebúdza v súčasnom Berlíne. Vojna skončila, jeho politická strana aj verní spolupracovníci sú preč. Napriek tejto nepriaznivej situácii je Adolf Hitler vo vynikajúcej kondícií, pripravený pokračovať  v práci a urobiť z Nemecka opäť veľkú ríšu. Čoskoro ale zisťuje, že svet okolo neho sa radikálne zmenil. Až na jednu vec. V niektorých názoroch ostal prekvapivo radikálnym. Vďaka tomu si Hitlerove plamenné vyjadrenia a kontroverzné témy nájdu miesto v televízii a získavajú čoraz väčšie publikum. Producenti aj samotní diváci ho spočiatku považujú za vtipného imitátora a glosátora. To, na čom sa tak zabávajú, však naberá na intenzite. Vtipné vystúpenia sa nenápadne menia na Hitlerov nový politický program. Jeho mediálna sláva mu umožňuje povedať prakticky všetko. Okrem televízie ovládne aj youtubový kanál a webové stránky. Nebezpečný zločinec sa za pomoci nových spolupracovníkov a nadšených divákov stáva charizmatickou mediálnou hviezdou. Narastajúcemu počtu fanúšikov sa zdá, že za čias toho „skutočného“ Hitlera predsa nebolo všetko až tak zlé.

Vermesova drsná satira provokuje a obnažuje politické zlo ukryté za nezištnou maskou zábavy. Ukazuje mediálnu moc a jej ambície, skúma vzťah spoločnosti k populizmu a nostalgii starých čias. Hoci je príbeh Hitlerovho zázračného prežitia na prvý pohľad absurdný, jeho mediálny príbeh je naopak mrazivo pravdivý a deje sa aj na našich obrazovkách. Sme dostatočne obozretní?  

Premiéra: 16.6.2018